Photoshop fotomontaż

Powyżej znajduje się oryginalne zdjęcie ściany z graffiti, które będzie punktem wyjścia do naszego fotomontażu. Do dyspozycji mamy jeszcze „mur z cegły” i własne graffiti. W moim przypadku będzie to przerobiony portret Marilyn Monroe. Po prawej został przedstawiony gotowy montaż.

Krok pierwszy to wyczyszczenie graffiti. Niestety na automatykę Photoshopa, np. na narzędzie „Wypełnij z uwzględnieniem zawartości” nie mamy co liczyć, gdyż nie zrobi tego zbyt dobrze. Musimy wprowadzić poprawki podstawowym narzędziem do retuszu, czyli „Stemplem”. Najczęstszym popełnianym w tym przypadku błędem jest ustawienie zbyt małej wielkości stempla i wielokrotne powielanie tego samego fragmentu obrazu. Kluczem jest przemyślane dobranie miejsca, z którego próbkujemy, a także kształt końcówki stempla oraz jego wtopienie. I cierpliwość...

Krok drugi to wklejenie „muru” na nową warstwę i nadanie mu właściwej perspektywy. Przydatnym narzędziem będzie „Wypaczenie perspektywy”. Photoshop usłużnie podpowiada kolejne kroki postępowania. Mur jest zakrzywiony, dlatego musimy, dla oddania prawidłowej perspektywy, wklejać go „na raty”, w dwóch kawałkach i zadbać o ich styk. Na szczęście perspektywę łatwo uchwycić, kierując się górną i dolną krawędzią oryginalnej ściany.

Dla uzyskania ostatecznego efektu nałożenia cegieł na ścianę musimy na palecie „Warstwy” dobrać właściwy tryb mieszania warstw z cegłami i warstwy z wyczyszczoną wcześniej ścianą. Sugeruję tryb „Ściemnianie liniowe”. Portret Marilyn to już prosta sprawa, ale tu też nie zapomnijmy o właściwej perspektywie.

Gotowy fotomontaż

Narzędzie „Stempel”

Elementy składowe do montażu

Narzędzie „Wypaczenie perspektywy”

12adobe Photoshop poradnik