Część I – DTP i Prepress
• Ocena jakości materiałów źródłowych
– rozdzielczość ilustracji, wzory kolorów, aparaty fotograficzne i skanery
• Poprawne przygotowanie publikacji do druku
– zalewki, spady, boxy w PDF, montaż elektroniczny
• Współpraca DTP i Prepress z drukarnią
– postscript czy PDF, PDF 1.3 – 1.4, PDF-x
• Preflight (Inspekcja plików)
– kontrola na poziomie DTP i prepress, optymalizacja, możliwości automatycznej poprawy błędów
• Barwa w poligrafii i problemy percepcji
– temperatura barwowa światła, metameria, kontekst postrzegania barwy
• Kontrola jakości w procesie przygotowania do druku
– najczęstsze błędy i możliwość ich kontroli
• Edycja plików PDF
– narzędzia edycyjne Acrobata, PitStop
• Podstawy zarządzanie kolorem
– profile ICC, standard ISO 12647, profile źródłowe i docelowe, softproofing
• Kalibracja toru produkcji
DTP – PREPRESS – DRUK
– monitor, aparat fotograficzny, skaner, drukarka, profile ICC charakteryzujące poszczególne urządzenia i druk
• Proofy cyfrowe
– norma ISO 12647-7:2013, certyfikacja, symulacja koloru podłoża
Część II – DRUK i kontrola jakości
• Rastrowanie i wykonywanie form drukowych
– raster klasyczny AM, stochastyczny FM, hybrydowy, kontrola form drukowych
• Problemy technologiczne w druku offsetowym
– ograniczenia wynikające z zastosowanej technologii
• Standaryzacja maszyn offsetowych
– norma ISO 12647-2:2013 jako podstawa procesu, profile ISO jako charakterystyka
druku, pomiary LAB jako kontrola zgodności z normą ISO, linearyzacja maszyn przy pomocy krzywych drukowych stosowanych w CTP
• Ocena i kontrola prawidłowości wydruków
– urządzenia pomiarowe i kontrolne, densytometry i spektrofotometry, kontrola wizualna, zgodność z ISO12647-x:
(2 – offset) (3 – druk gazetowy),(4 – grawiura), (5 – sitodruk), (6 – flexo)
• Uszlachetnianie druków
– foliowanie, lakier dyspersyjny, UV, hot-stamping
• Druk cyfrowy
– zastosowanie, ograniczenia technologiczne, standaryzacja (?), nowe rozwiązania technologiczne, cyfrowy druk gazet i czasopism, suchy toner kontra atrament